מועצת גדולי התורה קיבלו את הצעת ראש הממשלה: ליברמן מתבצר

    איתי גדסי No Comments on מועצת גדולי התורה קיבלו את הצעת ראש הממשלה: ליברמן מתבצר

    מועצת גדולי התורה קיבלו את ההחלטה לתמוך בהצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו | הליכוד: "הכדור עבר לליברמן" | ישראל ביתנו: "ההצעה שלנו על השולחן ורק היא מקובלת עלינו" | סמוטריץ': "צעד חסר אחריות"

    צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הכינוס המיוחד של מועצת גדולי התורה היום (ראשון) בירושלים, בסופה התקבלה ההחלטה של כ"ק האדמורי"ם לקבל את הצעתו של ראש הממשלה בנושא "חוק הגיוס", הצעה שמקובלת גם על הצבא, הוציאה תנועת הליכוד הודעה מיוחדת בנושא כי מעתה ההחלטה עוברת לליברמן האם תקום ממשלת ימין.

    הודעת הליכוד: "מועצת גדולי התורה קיבלה לפני זמן קצר את מתווה רה״מ בעניין חוק הגיוס. זאת פריצת דרך שמאפשרת להשלים את חוק הגיוס. כעת הכדור עבר לאביגדור ליברמן – אם יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב".

    אביגדור ליברמן שככל הנראה נחוש בדעתו להפיל את הקמת הממשלה, לא התרגש מקבלחת הצעת ראש הממשלה והמשיך להתבצר בעמדתו, הפעם התואנה היא כי רק עמדתה של ישראל ביתנו תתקבל הם יסכימו, תוך שהם מתעלמים מ-60 מנדטים התומכים בהצעת ראש הממשלה. במהלך ההודעה שהוציאה המפלגה, נראה כי הלחץ עולה על ליברמן וכי הוא מנסה לזרוק את כישלון הקמת ממשלת ימין על נתניהו.

    הודעה של מפלגת ישראל ביתנו: "ההזמנות הערב למפגשים אישיים אצל רה"מ, כמו גם הודעה ממועצת גדולי התורה 10 דקות לפני מהדורות הערב – אלו שני צדדים של מהלך אחד הנועד להפעיל לחץ על ח"כ ליברמן. תכליתו של המהלך הוא לתפור את האשמה על ח"כ ליברמן ועל "ישראל ביתנו" כאשמים בבחירות חוזרות לכנסת. האמת שכל האשמה על בחירות חוזרות היא על הליכוד ועל העומד בראשו.

    לאחר ניסיון כושל להקים ממשלה בתנאים מיטביים היינו מצפים מרה"מ להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות והרבנים העומדים מאחוריהן. בכל אופן הצעה שלנו מונחת על השולחן, פרסמנו אותה ברבים ואין בכוונתנו לוותר על עמדתנו העקרונית".

    בעקבות קבלת מתווה הפשרה על ידי אגודת ישראל, פנה הערב יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' ליו"ר ישראל ביתינו אביגדור ליברמן : "‏שלום ‎אביגדור ליברמן ידידי, בניגוד להערכות שלך ושל רבים אחרים, כל המפלגות החרדיות, כולל אגודת ישראל, מתייצבות מאחורי הפשרה. עכשיו הכדור במגרש שלך. גלה אחריות ותן תשובה חיובית עוד הערב ויאללה בוא נקים ממשלת ימין טובה ונשנה את העולם.

    פוליטיקה היא אומנות של פשרות ואתה יודע את זה מצוין. אתה בוודאי רואה כמו כולנו את ההתנגדות הגדולה בשמאל למהלכי הממשלה המסתמנים ואין סימן טוב מזה לנכונותם ונחיצותם. אל תעמיד בסיכון את כל הרפורמות האלה.

    טרפוד הסיכוי להקמת ממשלת ימין וסיכון המשך שלטון הימין הוא צעד חסר אחריות ואל תעשה אותו" סיים סמוטריץ'.



    0 תגובות